Ventspils brīvostas Dienvidu mola atjaunošana

Pasūtītājs: Ventspils brīvostas pārvalde

Latvija
Sākuma datums: Marts 2018
Beigu datums: Oktobris 2018

     Projekta mērķis ir nodrošināt drošus navigācijas apstākļus ostā ienākošajiem, izejošajiem un piestātnēs pietauvotajiem kuģiem, kā arī aizsargāt ostas akvatoriju no viļņiem, straumēm un smilšu sanesumiem.

     Projekta ietvaros AS “BMGS” ir ne tikai galvenais būvuzņēmējs, bet arī rekonstrukcijā izmantoto dzelzsbetona konstrukciju – tetrapodu un masīvu – ražotājs. Rekonstruējot molu, tiks palielināts ostas drošības līmenis un uzlabota transporta tīkla mobilitāte, un, tās ietvaros, izveidojot tetrapodu krāvumu lokālās vietās, tiks atjaunots mola šķērsgriezums visā garumā. Lai to panāktu, AS “BMGS” Ventspils ražošanas bāzē, tika saražoti 1349 tetrapodi ar kopējo svaru 6745 tonnas; 19 atbalsta tetrapodi ar kopējo svaru 247 tonnas un 204 masīvi ar kopējo masu 9180 tonnas. Kopējais objekta vajadzībām AS “BMGS” Ventspils ražošanas bāzē saražoto betona konstrukciju apjoms sasniedz 6746 m3. Labiekārtošanas darbu ietvaros visa mola garumā tiek atjaunotas dzelzsbetona sienas, izveidots grants ceļš un atjaunoti elektrotīkli un apgaismojums, kā arī rekonstruēta dzelzsbetona ceļa konstrukcija mola sākumā.

     Ventspils Dienvidu mols ir viena no svarīgākajām un stratēģiski nozīmīgākajām būvēm visā ostā – iestiepjoties no cietzemes jūrā, tas pasargā ostu no viļņiem, ledus un sanesumiem. Kā arī tā ir iecienīta pastaigu vieta kā pilsētas viesiem, tā arī mājiniekiem - no labiekārtotās mola promenādes paveras brīnišķīga panorāma uz ostā ienākošajiem kuģiem, saulrietu un viļņu bangošanos stipra vēja laikā.

     Pašreizējo veidolu Dienvidu mols ir saglabājis vēl kopš savas būvniecības laikiem – pirms simts gadiem –, bet tik pamatīgu rekonstrukciju, kāda ir plānota tuvākajā nākotnē, tas nav pieredzējis vismaz 60 gadus. Savukārt pēdējie nozīmīgie mola atjaunošanas darbi veikti vēl pagājušā gadsimta 90. gadu vidū.